Regulamin komisji rewizyjnej

REGULAMIN KOMISJI REWIZYJNEJ
Stowarzyszenia Absolwentów
Liceum Ogólnokształcącego im. Stefana Żeromskiego w Kielcach „Żeromszczacy”

§1
1. Komisja Rewizyjna jest organem Stowarzyszenia Absolwentów L.O. im. Stefana Żeromskiego w Kielcach „Żeromszczacy”, zwanego dalej Stowarzyszeniem, powołaną do sprawowania kontroli nad jego działalnością, ze szczególnym uwzględnieniem gospodarki finansowej.
2. Komisja Rewizyjna działa w oparciu o Statut Stowarzyszenia oraz uchwalony przez Walne Zebranie Regulamin i uchwały Walnego Zebrania.
§2
1. Komisja Rewizyjna wybierana jest przez Walne Zebranie Członków w głosowaniu tajnym na 4-letnią kadencję i składa się z trzech członków: przewodniczącego i dwóch członków
2. Komisja konstytuuje się na pierwszym zebraniu
3. Członek Komisji Rewizyjnej nie może pełnić innej funkcji we władzach Stowarzyszenia.
§3
Członkowie Komisji Rewizyjnej mają prawo uczestniczenia z głosem doradczym w posiedzeniach Zarządu Stowarzyszenia.
§4
Komisja Rewizyjna ma prawo żądania od członków i władz Stowarzyszenia pisemnych lub ustnych wyjaśnień dotyczących kontrolowanych spraw.
§5
1. Zebranie Komisji Rewizyjnej zwołuje przewodniczący bądź osoba przez niego upoważniona, zawiadomienie o posiedzeniu winno być dokonane co najmniej na 7 dni przed terminem posiedzenia.
2. Zebrania Komisji Rewizyjnej odbywają się w miarę potrzeby, jednak nie rzadziej niż raz w roku.
3. Zebrania Komisji Rewizyjnej mogą być organizowane w różnych miejscach w zależności od potrzeb.
4. Na posiedzeniach Komisji mogą być obecne osoby spoza Stowarzyszenia, jeżeli przewodniczący Komisji zaprosi je jako ekspertów w sprawach, nad którymi pracuje Komisja, lub ze względu na przedmiot obrad.
5. Komisja może zaprosić na swe posiedzenie także innych członków Stowarzyszenia.
6. Członek Komisji Rewizyjnej podlega wyłączeniu od udziału w jej działaniach w sprawach, w których występują okoliczności mogące rodzić uzasadnione wątpliwości co do jego bezstronności. Wniosek o wyłączenie powinien być skierowany do przewodniczącego Komisji i musi być udokumentowany. Przy braku reakcji na wniosek postępowanie przejmuje Sąd Koleżeński.
§6
Komisja Rewizyjna przy wykonywaniu swoich kontrolnych funkcji, w przypadku wyjątkowo skomplikowanej kwestii może korzystać z usług specjalisty z danej dziedziny wiedzy, również spoza Stowarzyszenia.
§7
Do zadań Komisji Rewizyjnej należy:
1. Przeprowadzanie przynajmniej raz w roku kontroli działalności merytorycznej i finansowej Stowarzyszenia z uwzględnieniem celowości, rzetelności, prawidłowości oraz zgodności z przepisami Statutu i uchwałami władz.
2. Kontrolowanie przestrzegania zasad prawidłowego gospodarowania funduszami i majątkiem Stowarzyszenia.
3. Składanie sprawozdań ze swej działalności na Walnym zebraniu i zgłaszanie wniosków o udzielenie (lub odmowę udzielenia) absolutorium zarządowi bądź w stosunku do każdego członka Zarządu oddzielnie.
4. Przedkładanie Zarządowi protokołów pokontrolnych wraz z wnioskami.
5. Występowanie z żądaniem zwołania Nadzwyczajnego zebrania w razie stwierdzenia nie wywiązywania się przez Zarząd z jego statutowych obowiązków, a także prawo zwołania zebrania Zarządu w sprawach nie cierpiących zwłoki.
§8
1. Uchwały Komisji Rewizyjnej zapadają większością głosów
2. Sprawy personalne oraz wnioski o absolutorium dla Zarządu wymagają głosowania tajnego wszystkich członków Komisji.
3. Wniosek o absolutorium wymaga uchwalenia bezwzględną większością głosów.
§9
1. Z zebrań Komisji Rewizyjnej sporządzany jest protokół wg ogólnie przyjętych zasad.
2. Za prawidłowość dokumentacji odpowiada Przewodniczący Komisji Rewizyjnej.
3. Przewodniczący Komisji prowadzi dokumentację związaną z działalnością Komisji (obowiązkowo rejestr uchwał i wniosków)
4. Komisja działa do czasu pierwszego posiedzenia nowo wybranej Komisji
5. Przewodniczący ustępującej Komisji przekazuje całość prowadzonych spraw i dokumentów nowo wybranemu Przewodniczącemu Komisji.
§10
Członkom Komisji zgodnie z § 45 Statutu Stowarzyszenia przysługuje zwrot kosztów poniesionych w związku działalnością Komisji oraz zwrot wydatków związanych z koniecznością zaangażowania ekspertów.
§11
Regulamin został uchwalony przez Walne Zebranie w dniu 17.09.2011 r. ze zmianami z dnia 20.03.2024 r. i wchodzi w życie z dniem uchwalenia.